Antikens sanna jag var FÄRG...

Ahh jag kan andas igen medicinen har gjort sin verkan och jag hostar allt mindre, yey för mig!
Idag har jag varit med giulia och jag har fått ett grymt sug efter att sy så nu ska jag sy vinter muff och en klänning,visste precis vad jag ville sy först men har nu hunnit ändra mig minst tio gånger.
Jag har även läst läxor idag vilket förde mina tankar till något vår lärare sa på lektionen, den "vita" antiken var inte alls vit utan det var något som arkeologer fick för sig och då blekte de saker för att få bort dess naturliga färg, detta irriterar mig att många inte kommer läsa min kurs och inte få veta sanningen utan gå runt och tro att allt var vitt och inte lika mycket färg som idag! historiens missförstånd, misstolkningar och gubbars inbitna vana att få som de vill...
Det sanna antiken var ett färggrant antiken, bara så ni vet..

Kommentarer
Postat av: giulia

Håller med dig !

2009-09-03 @ 19:50:02
URL: http://giuly.blogg.se/
Postat av: Julia

Men Emilia, de är typ bara du och de som läser din kurs som går och funderar på sånna saker. :p

2009-09-10 @ 19:49:52
URL: http://juliatorma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0